Connect with us

SEMASA

Anak Dalam Bahaya Terperangkap Dalam Lubang Konkrit, Ibu Gajah Panik Dan Menangis Minta Pertolongan

Published

on

Anak Dalam Bahaya Terperangkap Dalam Lubang Konkrit, Ibu Gajah P4nik Dan Menangis Minta Pertolongan

Siapa sahaja yang tidak seb4k melihat ibu gajah yang berusaha untuk mengeluarkan anaknya yang terper4ngkap di lubang konkrit tapi tidak mampu melakukannya sendirian.

Itulah yang berlaku di Thailand apabila  selepas beberapa jam anak gajah terper4ngkap di dalam lubang konkrit, ibunya yang c3mas telah cuba sedaya upaya untuk menolongnya.

Mal4ngnya ibu gajah ini kemudian menyedari bahawa dia tidak boleh melakukannya sendiri, lalu gajah ini men4ngis meminta pertolongan kerana ny4wa anaknya berada dalam bah4ya.

Jeritan gajah ini menarik perhatian sekumpulan orang yang berada tidak jauh dari situ. Akhirnya mereka menyedari bahawa gajah besar itu cuba menyampaikan sesuatu kepada mereka.

Keadaan menjadi makin c3mas apabila ibu gajah itu berada terlalu dekat dengan pagar elektrik. Sebaik gajah itu p3ngsan, orang ramai bergegas mem4tikan kuasa dan membantunya untuk kembali sedar.

Selepas gajah itu kembali sedar, gajah itu memberikan isyarat kepada penyelamat ke tempat anaknya yang sedang terper4ngkap disebuah lubang konkrit.

Anak terper4ngkap dalam lubang konkrit, ibu gajah men4ngis minta bantuan curi tumpuan

Selama berjam-jam anak gajah itu terper4ngkap dalam lubang kecil yang penuh dengan lumpur, para penyelamat perlu berusaha untuk mengeluarkannya dengan segera, tetapi ia bukan mudah.

Disebabkan terlalu t4kut dan kel3tihan, anak gajah itu mula berasa p4nik. Demi mengelakkan situasi menjadi semakin t3ruk,  para penyelamat terpaksa menggali lubang berhampiran gajah tersebut.

Sambil  diperhatikan ibu gajah, akhirnya para penyelamat  berjaya mendapatkan anak gajah yang terper4ngkap itu. Tanpa diduga akhirnya anak gajah itu berjaya mengeluarkan dirinya dari lubang yang berlumpur itu.

LIHAT VIDEO

Ibu gajah dan anaknya beredar

Selepas diselamatkan, gajah kecil itu pada mulanya berasa b1ngung dan k3liru kerana tidak dapat mengetahui dimanakah ibunya berada. Namun sebaik sahaja melihat ibunya, dia.segera berlari menuju kearah ibunya yang lega kerana anaknya terselamat.

Sumber: arenagempak.com

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda di sini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending